Sida nr 4 på Silver Hawk projektet
från 21 Februari 2008  till 9 Mars 2008
Klicka på bilderna för större bild
 
30 st
2008 - 03 - 09          Testmålade instrument - brädan svart. Blev snyggt, men jag färdigmålar med mattsvart för att slippa blänk. Hastighetsmätare VW Brazil med tankmätare a la original. Den mätaren som jag fick med i köpet slängde jag direkt. Bättre att ha VW grejor mesta möjligt för enkelhetens skull.
2008 - 03 - 03            Bromscylindern var oanvändbar och fick bytas mot ny. Bromsbackarna såg fina ut men tillbehören såsom fjädrar mm bytes mot nya. Handbromsvajrarna hade också sett sina bästa dagar. Backjusterskruvar satt så hårt att de måste lossas med gasolvärme.
2008 - 03 - 03    
Här har jag plastat fast en plåt för att kunna staga karossens främre del. Plåten är av aluminium (durkplåt) som hålats med försänkningar. Detta fungerar då som glasfiberarmerade nitar. Durkmönstret stärker friktionen. Säkert skitstarkt.
2008 - 03 - 03 Bromstrummorna har ju inte rörts på över 30 år så det var väl inte så konstigt att de satt fast. Att slipa trummans kant från en rygg underlättar demontering. Kontroll av trumbromsar bör göras ordentligt vartannat år.
2008 - 02 - 25 
Bakluckan får vänta då den är för stor för att kunna bearbetas på plats. Den behöver ju både spacklas och slipas.
2008 - 02 - 25 Den nya epoxyfärgen gör att alla skavanker syns och kan då lättare spacklas och slipas. Färgen fyller också mindre håligheter.
2008 - 02 - 25  
Nu blir det betydligt lättare att kliva in i bilen
2008 - 02 - 25         Instrumentpanelen skall förmodligen bli svart som övrig inredning. Stolarna skulle jag vilja ha röda. Här har jag gjort hål för instrumenten.
2008 - 02 - 25  
Här är mittramen färdig förutom finspackling.
2008 - 02 - 21    
Hålen för instrumenten gjorda. Stora är hastighetsmätaren. Sedan oljetryck, oljetemperatur och sist voltmätare.
2008 - 02 - 21 
Det syns bättre med epoxyfärgen om man behöver spackla.
2008 - 02 - 21 
Slutliga färgen blir också silver, men då metallic.
Ovanstående bilder är från 26 december 2007  till 9 Mars 2008
2
Testmålad Bromsgenomgång Stagning av karossen Renoverad bromstrumma Stor motorlucka Epoxy grundfärg
Bättre insteg nu Genomgång av bromsar Inredning skall bli svart med röda stolar Mittram färdig Lätt att se ojämnheter Slutfärg blir Silvermetallic
Totalt alla sidor
758 st
 
Form för mittbalk Motorn snart färdig
2008 - 02 - 21
Vy för att visa mittstolpen.
2008 - 01 - 30
Klar för att grundmålas, slipas och sedan grundmålas igen
2008 - 01 - 30
Klart för epoxymålning. Här är övre dörramen bortsågad
2008 - 01 - 25
Här är mittramen färdigplastad och skall fyllas med bland annat glasfiberspackel.
2008 - 01 - 25
Mittbalken måste färdigställas innan jag kan ta bort övre dörramen.
2008 - 01 - 24
Motorn monteras ihop, men fick plockas isär igen då ett drev kärvade.
Laddad med LED lampor Uppstyvning av karossen Mycket slipjobb Klar för Epoxygrund Plastad mittbalk Först mittbalk sedan bort med övre dörram!
2008 - 01 - 25
Mittbalken måste färdigställas innan jag kan ta bort övre dörramen.
2008 - 01 - 24
Formen gjorde jag av träfiberplatta och trälister som formades till slutligt utseende.
2008 - 01 - 15
Bromsvättskebehållaren från Malfan monterad med slangar och allt.
2008 - 01 - 15 Grundmålning även på ställen som inte syns. Vindrutetorkarmekanismen syns knappt då den också fått go svart färg på sig.
2008 - 01 - 20
Tätning med skum för utfyllnad innan sluttätning med fogmassa.
2008 - 01 - 20
Montering av fyrkantsrör som förstärkning i mittbalken.
2008 - 01 - 20
Vindrutans överliggare är homogen glasfiberarmerad plast. Röret fälls in för stabilitetens skull.
2008 - 01 - 15
Malfans ratt och rattstång, då den är fullt justerbar. VW grejorna var ju inte det, så de åkte till tippen.
Tätning Karossförstärkning 25 x 25 fyrkantsrör Alfa´s rattstång är justerbar
Hammarlack på diverse ställen Bromsvätskebehållaren monterad
2007 - 12 - 30
Gladpack runt blinkersglaset, Smeta på Plastic Padding så att det bildar en ram. Monteras i karossen, slipas och grundmålas. Blir bra, eller hur?
2007 - 12 - 26
Mina kompisar tycker det blir snyggt. Slipning och spackling gör susen. Det är mycket tacksamt att jobba med en glasfiberkaross. Gör man fel, eller att det inte blir snyggt så gör man om det med spackel och slipverktyg.
2008 - 01 - 15 Bränslepumpen fungerade naturligtvis inte vid provning, men jag plockade isär den och nu fungerar den perfekt igen.
2007 - 12 - 30
Fjädern som spänner kopplingsarmen hade gått av så det blev att köpa en ny.
Bränslepumpen Kopplingsvajer! Snygga bakljus, eller hur? Glasfiberkaross är tacksamt
Dessa bilder är från 3 november 2007  till 25 December 2007
Dessa bilder är från 25 Juli 2008  till 3 Feb 2009
Dessa bilder är från 14 mars 2008  till 22 juli 2008