Sida nr 1 på Silver Hawk projektet
från 3 november 2007  till 25 december 2007
Klicka på bilderna för större bild
 
25 bilder
1
Totalt alla sidor
758 st
 
2007 - 12 - 25
VW bakljus till nyare bubbla. Köpt hos VW Classic Up North, ett formidabelt inköpsställe för en VW entusiast.
2007 - 12 - 25 Bakljusinfattning av Biltemas Glasfiberspackel. Lite mer spackel och slipning och sedan klar för inplastning i karossen.
VW bakljus av senare modell Glasfiberspackel till allt
Ovanstående bilder är från 3 november 2007  till 25 December 2007
Form för bakljusen Defrosteröppningar Kortning av växellägen Nya toppar för blyfritt
Ny vevaxel Nya ramlager o vevstakslager
2007 - 12 - 25
Kartong som blötts för att bli mjukare. Två lager 3 mm skumplast och en del maskeringstejp. Sedan klar för glasfiberspackel.
2007 - 12 - 25 Defrosteröppningarna har jag snyggat till med spackel. Även munstyckena som sitter under fick fick sättas fast ordentligt.
2007 - 12 - 23
Här har jag monterat ett mellanlägg för att få mycket kortare växelspaksutslag.
2007 - 12 - 23 Nya toppar kompletta med ventiler och fjädrar. Nya cylindrar och kolvar som ökar motorn till 1680 cc (1585 cc)
2007 - 12 - 23 Ny vevstake, nya ramlager och nya vevstakslager.
2007 - 12 - 20
Naturligtvis nya packningar från VW Classic Up North. Det mesta handlar jag därifrån.
2007 - 12 - 09
Alla motorkåpor har jag blästrat och målat. Motorn monterad på en motorbädd från Biltema. Knappast någon idé att göra en sådan själv.
Sil2007-12-09 09
2007 -10-27 Hemtransport från Tibro
2007-10-27
Stolt ny ägare med mycket jobb framför sig.
2007-09-27
Ser väl inte så fräch ut precis. Upphängd i en gipsskruv, en tavelkrok och en stjärnskruvmejsel!!!???
2007 - 11 - 03
Karossen bultas i Typ 3 plattan
2007 - 11 - 03
Motorn måste jag naturligtvis kontrollera då den trots allt är 38 år gammal.
2007 - 10 - 29 Tre saker jag gärna sparar som kuriosa. Motorn var fäst i växellådan med två bult. Växellådan hängde i jordflätan då fästet var sönder. Motorn hängde sedan i de delar som du ser på bilden. Ända från Tibro! Kanske också från Knäred utanför Halmstad till Tibro!
2007 - 11 - 03
Detta mellanrummet skall plastas igen.
2007 -10-27
Silver Hawk hemma i garaget
2007 - 11 - 17
Mycket rengöring behövdes men slutgiltig rengöring gör jag först när bilen är körklar. Något att göra även sedan. Jag tror aldrig en sådan här bil blir riktigt färdig.
2007 - 11 - 07
Bottenplattan var grundmålad och målas nu svart.
2007 - 11 - 15
Hade väl egentligen tänkt 15" fälgar, men dessa fick jag med i köpet och de är ju inte helt borta. Däcken är naturligtvis nya Kenda 185/70 14" fram och Kenda 205/70 14" bak.
Rengöring, rengöring och åter rengöring! Ville ha 15" fälgar men fick nöja mig med 14" Grå grundfärg och nu svart Hammarlack
Plastning! Motorupphängning Tibro - Partille Hemma! På väg
Sil2007-09-27 01
Motorrenovering?! Kaross skruvas i plattan
Fikarast Fräsch?
Rengöring, rengöring och åter rengöring! Ville ha 15" fälgar men fick nöja mig med 14" Grå grundfärg och nu svart Hammarlack
2007-09-27
Så här har hon stått i 4 år
2007 - 11 - 17
Mycket rengöring behövdes men slutgiltig rengöring gör jag först när bilen är körklar. Något att göra även sedan. Jag tror aldrig en sådan här bil blir riktigt färdig.
2007 - 11 - 15
Hade väl egentligen tänkt 15" fälgar, men dessa fick jag med i köpet och de är ju inte helt borta. Däcken är naturligtvis nya Kenda 185/70 14" fram och Kenda 205/70 14" bak
2007 - 11 - 07
Bottenplattan var grundmålad och målas nu svart.
2007 - 11 - 03
Jag demonterade karossen och höjde den 45 mm för markfrigångens skull och även för min kroppshyddas skull.
Lyfte karossen 45 mm
Dessa bilder är från 25 Juli 2008  till 3 Feb 2009
Dessa bilder är från 26 december 2007  till 9 Mars 2008
Dessa bilder är från 14 mars 2008  till 22 juli 2008